Przekąska - zielono mi

Jak wspominałam wcześniej uwielbiam jeść często dlatego Pogromcę smutków dostosowuję do swojego trybu życia. Jem mniej więcej do 2-3h i dzięki temu nie podjadam innych rzeczy.

Cały czas mam świadomość, że w każdej chwili mogę się rzucić na jedzenie. Od starych nawyków ciężko się odzwyczaić ale jestem pełna nadziei :D

Mam w tej chwili całą lodówkę warzyw i owoców. 
Jestem wielką fanką sałatek różnej maści. 
Zawsze jednak sałatki były dodatkiem a teraz czas to zmienić. Zamiast zapychania się kanapkami i słodyczami lepiej zjeść sałatkę. 
To nie prawda że muszą one być mniej smaczne. 

A o to co dzisiaj sobie przygotowałam.

Składniki:
  1. rukola
  2. sałata lodowa
  3. ogórek
  4. pestki słonecznika 
  5. oliwa z oliwek
  6. zioła: tymianek, kminek, oregano
  7. odrobina soli i cukru, pieprz 

Przygotowanie jak zwykle banalnie proste: kroimy, siekamy, doprawiamy i wuala:D



Warto stosować zioła przy gotowaniu i przyrządzaniu potraw bo wiele z nich ma dużo właściwości leczniczych i niektóre wspomagają odchudzanie:

  1. Kminek: posiada dobroczynne działanie na skurcze jelit oraz wzdęcia.
  2. Tymianek: Pomimo, że dziś tymianek jest przede wszystkim przyprawą, nie zapomniano o jego właściwościach leczniczych. Wyciągi z tymianku wchodzą w skład środków wykrztuśnych. Olejek tymiankowy ma działanie bakterio- i grzybobójcze, głównie dzięki zawartości wspomnianego już wcześniej tymolu. Posiada duże znaczenie jako środek o właściwościach antybiotycznych w przemyśle parafarmaceutyków i środków kosmetycznych (pasty do zębów, wody do ust itp).
  3. Oregano:zawiera olejek eteryczny, flawonoidy, sole mineralne, fitosterole, żywice, gorycze. Ma właściwości moczopędne, przeciwbakteryjne, przeciwskurczowe, poprawiające trawienie. Współczesna medycyna stosuje oregano w stomatologii, i zapalaniu górnych dróg oddechowych.

Komentarze

Popularne posty