środa, 25 kwietnia 2012

Cynamon i otręby

Idąc za radą jednej z osób komentujących dzisiaj zrezygnowałam z musli a głównym i jedynym owocem w moim śniadanku jest jabłuszko.

Szczerze mówiąc bałam się że będę miałam problem z najedzeniem się ale jakże byłam w błędzie:).
Zjadłam dzisiaj jedno lepszych śniadań ostatnio. I muszę przyznać jestem zachwycona otrębami. Zakupiłam pszenne i żytnie . Sprawiły że śniadanko było bardzo ale to bardzo pożywne.
Dodałam też troszkę cynamonu ( który uwielbiam ) dzięki czemu smakowało troszkę jak szarlotka :).

A o to i składniki:
  1. całe duże jabłko
  2. dwie duże łyżki jogurtu naturalnego
  3. 4 duże łyżki otrąb pszennych i żytnich ( mix )
  4. 1/3 małej łyżeczki cynamonu



No i przygotowanie:D

NO i pierwszy raz policzyłam kaloryczność mojego śniadania dzięki stronce www.ilewazy.pl  którą poleciła mi osoba komentująca. Strasznie dziękuję za takie komentarze, są na prawdę bardzo pomocne.
A więc....:
  1. Jabłko : 35 kcal
  2. 2 łyżki jogurtu naturalnego : 30kcal
  3. 2 łyżki pszennych otrąb : 14 kcal
  4. 2 łyżki żytnich otrąb : 16 kcal
  5. 1/3 łyżeczki cynamony: około 3,5 kcal 
Razem: 98,5 kcal!!!!!
Wydaje mi się, że to na prawdę niewiele:D Huuuraaa:D


NO i kilka słów o wspaniałych właściwościach cynamonu:

  1. W jesienno-zimowe dni warto dodać cynamon do ciepłych płynów czy potraw, bo przyprawa ma również właściwości rozgrzewające
  2. Cynamon korzystnie wpływa też na higienę jamy ustnej. Gumy do żucia o smaku cynamonowym, które zawierają aldehyd cynamonowy, sprzyjają zachowaniu świeżego oddechu. Dzieje się tak dlatego, że aldehyd cynamonowy zmniejsza ilość bakterii beztlenowych obecnych w jamie ustnej
  3. Rozpuszczalny w wodzie ekstrakt cynamonu zwiększa liczbę przeciwutleniaczy od 13 do 23 procent, co wiąże się ze spadkiem stężenia glukozy. Antyoksydanty pomagają zwalczać w organizmie skutki działania wolnych rodników - spowalniają procesy starzenia komórek, zapobiegają nowotworom, chorobom serca i układu krwionośnego.

2 komentarze:

  1. Ciesze się, że moje porady się przydały ;)
    Śniadanko wygląda smakowicie, aż mam ochotę wypróbować!
    A jeśli chcesz mniej kalorycznie, ale przede wszystkim zdrowo się odżywiać to zwracaj tez uwagę nie tylko na kalorie, ale i inne wartości: tłuszcze, węglowodany, białko... ważne by dieta była dobrze zbilansowana, by potem nie było problemów ze zdrowiem :)
    I istotne by nie przesadzić z ograniczaniem kalorii. Wszyscy znają dietę 1000 kcal, ale można ją stosować nie dłużej niż 2-3 tygodnie, inaczej możesz wycieńczyć organizm, zwłaszcza, że dodatkowo ćwiczysz, jeździsz na rowerze :)
    Ależ się wymądrzyłam,
    to może wreszcie się podpiszę,
    pozdrawiam
    Danusia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego żeby dieta była zbilansowana pilnuję najbardziej:)
    Kiedyś byłam na Dukanie i strasznie się po nim czułam więc nigdy już nie dopuszczę do tego żeby skupiać się tylko na kaloriach czy produktach z jednej grupy:).

    Strasznie dziękuję za porady:). Jestem że tak powiem na początku drogi i wszystkie są dla mnie cenne:).

    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń