Ciasto jagodowo-malinowe z czekoladą.

Dzisiaj naszło mnie na gotowanie:) Będąc na zakupach mój wzrok przykuły jagody. Przyznam, że ze 100 lat ich nie jadłam jakoś przez ostatnie kilka lat nie miałam na nie większej ochoty. Ale wpadł mi do głowy pomysł aby zrobić takie mokre ciasto jogodowo-malinowe z roztopioną czekoladą.

A o to przepis:

Składniki:
250 g jagód
50g malin
półtora szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru 
2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/4 szklanki mleka
2 jajka
50g masła
2 tabliczki czekolady ( gorzka i mleczna )

Przygotowanie:
Musimy roztopić masło i poczekać do ostygnięcia. W tym czasie ucieramy jajka z cukrem. Dodajemy masło, mleko cały czas mieszając. Potem mieszamy wszystko z mąką i proszkiem no pieczenia i mieszamy do uzyskania jednolitej masy.
Na sam koniec dodajemy jagody i maliny i delikatnie mieszamy.



Rozgrzewamy piekarnik do 190 stopni. Potrzebna nam będzie tortownica i papier do pieczenia. Przekładamy masę do tortownicy na papier i wkładamy do piekarnika aż ciasto z wierzchu się zarumieni ( około 40 min )

Ciasto z założenia jest mokre w środku przez dużą ilość owoców.



Na sam koniec kiedy wyciągniemy ciasto z piekarnika posypujemy go cukrem pudrem. Następnie robimy kąpiel wodą czekoladzie i dodajemy do niej odrobinę mleka. Kiedy czekolada całkiem nam się rozpuści czekamy aż troszkę ostygnie i nakładamy ją na wierzch. Gotowe ciasto wyciągamy razem z papierem i czekamy aż ostygnie.



Ciasto jest kwaskowe ale czekolada i cukier puder dodają mu słodyczy. Najlepiej smakuje z lodami śmietankowymi:)

SMACZNEGO!


Komentarze

  1. Witam!
    Przyznam się, że naszła mnie chętka , by sobie takie ciacho upiec:-) mam pytanko: czy w przepisie nie ma błędu i chodzi o zaledwie 50 gramów masła? I czy może to być margaryna do pieczenia?

    Pozdrawiam.
    piekarnicze zero:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty